13 Eylül 2020

monalisa (15dk. Serbest Yazış)

 



Terkedilmek istemez kimse ama yaşar bodozlama. Acı soslu bir hayat her zaman lezzetli gelmez ama yine de sofrada hoş durur. Maymunlar zıplarken avizeden avizeye şarap olsa da yemekte tadını tam çıkaramazsın. Elinde silah bir yandan zıplayan maymunlara nişan alırsın bir yanda bilmem kaçıncı kadehte olduğun için ağzınla elin arasında bardağın yerini bulamazsın. Masada sırıtan suratlar içkiliyken azap vericidir. Ciddi olun ulan diye nara atarsın. Tırnak çakısı ile deşer adam seni. Maymunlar alkışlarlar tek bir avizede toplanarak. Ama tüm avizeler hala sallanıyordur sana güle güle dercesine.  Şarap rengi halılar döşemiştim ben de salona. Kokusu ise köri baharatını andırıyordu. Duydum ki ören Hintli üzerine çorba dökmüş halının. Kasaplar da halı örsün, işkembeden ve bağırsaktan dokusunlar halıyı.  Kokoreci yiyen halısını da koyar salonuna.  Sakatat sergisine gitmiştim. Baş eser olarak beyin salatasını koymuşlardı. Monalisa gibi korumalar vardı etrafında. Ressamı Monabrain koymuş adını. Beynini sergiye koymuş beyinsiz adam. Yedik salatayı beynimize beyin kattık, lezzetli de. Cama burnunu yaslamış aldığı verdiği nefes ile buhu yapmış evsizler ise polisler tarafında tartaklanıyorlardı dışarda. Çıktım ve kılıcımı çekerek durun diye bağırdım. Dilencilerden biri kola kutusu toplama arabasından paslanmış kalkanımı alıp getirdi. Sen evsizlerin kralısın dedi ve önümde eğildi. Eğilen kafasına vurdum kalkanı geri. Birilerini kral yapmaktan vazgeçin lan artık. Sadece kendiniz için yaşayın. Kralların taçlarını paralarını ödeyerek aldım ben. Hepsini potada erittim ve lazımlık yaptırdım. Malum tüm kralların kafasına sıçıyorum artık. Tuvalet kağıdını tutanlar ise kraliçeleri. Onlar da gizli bir keyif alıyorlar bundan. Gücün karısı olmak güçsüz olduğunda boşanmayı getirir. Senle evlenene kadına bak neyinle evleniyor diye. Gerçi baksan da bilemezsin. Şifreli yayın yapar tüm insanlar ve bazıları onları dekoder gibi çözdüğünü sanar. Çözülmek isteyeni çözersin. Olmak istediği kişiyi ona anlatırsın ve o da beni çözdün der. Yürü git ya. Sen kimsin seni çözmek ile uğraşacağım. Canım çekerse bulmaca kitabı alırım. Solda sağa, yukardan aşağı siyah beyaz kutular. Senin nerenden başlayacağım belli değil. Bir de sana sorarsak sen de tüm kutular beyaz zaten. İnsanların siyahları da güzel ses verir piyanodaki gibi. Parmaklarını nasıl ve ne sıklıkta ona basacağı önemlidir hoş sesi almak için. Senin beyazına da siyahına da basarım ne melodiler çıkar. Sen bile kendinden gelene şaşarsın, kendinle yabancılaşırsın. Aciz varlıklar cemiyetine başkan seçildim. Gerçi tek aday bendim. Ama adil bir seçim oldu. Sandıktan hiç iptal oy çıkmadı.